Poszukując rozwiązań dla znakowania tekstyliów warto zwrócić uwagę na haft komputerowy. Na jego cenę wpływa sporo czynników, takich jak między innymi: jego wielkość, liczba zamówionych sztuk, wybrany rodzaj haftowania, a nawet ilość uderzeń igły na cm2. Dlatego każde zamówienie wycenia się indywidualnie.
Haft komputerowy Warszawa to najpopularniejsza metoda znakowania odzieży. Tworzona jest podobnie jak przy zwykłym haftowaniu, ale używa się przy niej niezwykłej maszyny hafciarskiej. Maszyna ta sterowana jest komputerowo, co pozwala na szybki proces, a do tego umożliwia haftowanie jednocześnie wieloma kolorowymi nićmi.
Haft komputerowy jest niezwykle trwały. Korzysta się z niego przy znakowaniu tekstyliów i odzieży, między innymi: bluz, czapek, koszulek i tym podobnych. Do haftowania używa się specjalnej maszyny hafciarskiej, która jest kompatybilna z programem hafciarskim, a w nim właśnie powstaje projekt danego znakowania.
W programie hafciarskim obsługiwać można projekty w takim formatach jak: bmp, JPG, GIF czy PDF. Jest na tyle rozwinięty, że umożliwia osiąganie nietypowych efektów, głównie: błyszczenia, ogniodporności czy 3D. Hafty uzyskane tą metodą są też odporne na pranie, prasowanie czy ścieranie, co czyni je naprawdę trwałymi.
Haft komputerowy to opłacalny sposób znakowania, ponadto daje on możliwość personalizacji – można nim napisać imiona lub liczby. Haft komputerowy nie zejdzie w wysokich temperaturach, nawet podczas prania czy prasowania. Ale za to nie powinno się stosować go na materiałach poniżej 190 gramów (cienkich) i nie opłaca się go wykorzystywać w celu haftowania dużych powierzchni.
Współcześnie towary haftowane są niezwykle popularne. Każdy pragnie posiadać wyroby wyjątkowe i indywidualne. Chcemy wyróżniać się w świecie masowości i kopii. Poza tym, haft jest pożądany także przez firmy, które w ten sposób chcą podkreślać przynależność danych osób do swojej marki. Jest to też niejako pomysł na reklamę danej marki. Każdy, kto zetknie się z osobą noszącą na przykład polar z wyhaftowanym logo “X”, może zapamiętać markę i przypomnieć sobie o niej podczas zakupów wybierając jej produkty.