The Frock by Kaja Śródka

The Frock by Kaja Śródka

Moda lubi zabawę, a prawdziwe jej koneserki nie cierpią nudy. O nudzie na pewno nie możemy mówić patrząc na najnowszą kolekcję Kai Śródki i jej marki The Frock.
Projektantka stawia na połączenie męskiej klasyki z modą wspolczesna, która dedykowana jest kobietom. Zaś pomysł na powrot do przeszlosci przywołuje książkę J.W.Goethe’go „Cierpienia młodego Wertera”, która rozpoczęła nowy trend w modzie na błękitny frak z żółtą kamizelką.

Z obserwacji wynika, że fraki są elementem, który niemalże zniknął z codziennej stylizacji … , aż do tej chwili. Wielki powrót fraka opiera się na transformacji najbardziej eleganckiego elementu męskiej garderoby w codzienny look. Jednakże po raz pierwszy dedykowany jest on kobietom.
Fraki The Frock są wyjątkowe: kolorowe, często spersonalizowane i szyte na miarę. Każdy z nich wykonany jest z najwyższej jakości materiałów, są to między innymi: jedwab oraz kaszmir. Każdy klient jest częścią projektu fraka, ponieważ sam dobiera odpowiedni materiał i wzór. Możliwości są nieograniczone niczym wyobraźnia projektantki.

Grupa docelowa to kobiety pewne siebie,chcące się wyróżnić, konkretne i potrzebujące w swoim życiu rewolucji i zmiany np. w nudnej monochromatycznej garderobie biurowej. Ten element stroju świetnie funkcjonuje zestawiony z jeansami, sukienką, casualowym T-shirtem, spełniając rolę biżuteryjnego dodatku.
W Polsce Kaja Śródka niewielu osobom kojarzy się ze światem mody – zaś poza naszym krajem kolekcja odniosła duży sukces np. podczas pokazów na St Petersburg Fashion Week, gdzie podbiła serca tamtejszej publiki.

Backstage-show: Czy uważasz, że nasze kobiety są na tyle odważne by przełamać się i do codziennych stylizacji wprowadzić frak?
Kaja Śródka: Niepisaną zasada mody jest przełamywanie schematów. Myślę, że prawdziwe projektowanie jest próbą podejmowania ryzyka i tworzenia czegoś całkowicie nowego, odważnego co może zachwycić lub zaskoczyć formą na tyle by wcale się nie spodobać, ale to zdecydowanie ciekawsze od projektowania kopii opartej na kopii – jak robią niektórzy. Zastanawiałam się nad tym czy kobiety w Polsce są gotowe na projekty damskich fraków, ponieważ otwartość na eksperymenty modowe wydaje się być czasem mniejsza niż poza granicami naszego kraju, stąd wprowadzając markę The Frock postanowiłam jednocześnie zaprezentować ją m.in.na rosyjskim St.Petersburg Fashion Week, gdzie pokaz spotkał się z dużym aplauzem.

BSS: Jaki jest pomysł na markę? Wiadomo, że reklama dźwignią handlu, a marka Kai Śródki nie należy do najbardziej popularnych – każdy zna osobę, ale nie jej talenty – jak chcesz docierać do Klientek?
: Do tej pory na świecie nikt jeszcze nie stworzył pełnej kolekcji fraków dedykowanym kobietom także bycie prekursorem w tej materii stanowi duży atut i samoistnie generuje zainteresowanie pomysłem. Staram się krok po kroku wypracowywać pozycję na rynku w miarę własnych możliwości, tzn.inwestując wielokrotnie pieniądze zarobione przy realizacji sesji czy reklam w ten wymarzony projekt frakowy który jest moją największą pasją. Tworzę The Frock od podstaw wielokrotnie przy pomocy przyjaciól grafików, fotografów, scenografów, z którymi wspópracuję przy realizacjach reklamowych lub filmowych. Wspólnie zrealizowaliśmy właśnie najnowszą sesję zdjęciową. Wspomniane zaś „kojarzenie nazwiska Śródka” wielokrotnie okazuje się być przeszkodą zamiast ułatwieniem, ponieważ wiele osób rozpoznaje je przez pryzmat opowieści wymyślanych przez kolorową prasę, a nie np. moje wyksztalcenie, czyli to że jestem absolwentka Akademii Sztuk Pięknych i fakt, że zajmuje się modą i kostiumami pracując w tej dziedzinie od ponad dziesięciu lat, mając na koncie wiele realizacji filmowych, reklamowych czy sesyjnych. Konkludując: konsekwentna praca i stawianie sobie coraz to nowszych celów, coraz trudniejszych do realizacji jest moim pomysłem na sukces.

BSS: Skąd czerpiesz inspirację do tworzenia nowych modeli oraz czy każdy frak jest w pojedynczej kopii czy szyty w wielu sztukach?
KŚ: Obecnie są 33 modele fraków, które stanowią przykład do dalszych „wariacji na temat” dla klientek. Niektóre panie wybierają tzw. ‚gotowca’, inne dokonują zmian np. koloru podszewki, wykończeń, zmieniają tkaninę decydując się na model o określonym kroju, czasem projektuję na specjalne zamówienie coś całkowicie nowego. Możliwości są nieograniczone, tak jak wyobraźnia osób zamawiających i realizatorsko moja. 🙂
Pracuję obecnie nad nową linią, która będzie równoległa do fraków szytych na miarę i będzie występowała w pełnej rozmiarówce, także będzie łatwiej dostępna i jednocześnie fraki będą w niższych cenach. Mam nadzieję, że pomysły Frockowe nigdy nie skończą się w mojej głowie. Na chwilę obecną niezmaterializowanych projektów mojej wyobraźni jest bardzo wiele i mam nadzieję, że to się nigdy nie skończy. Inspiracje zaś czerpię ze wszystkiego co mnie otacza, z filmów, obrazów, smaków, podroży, przeczytanej książki, doświadczenia każdego kolejnego dnia. Zmieniające się wraz z krajobrazem pór roku czy odwiedzanych miejsc na świecie kolory same dyktują kolejne pomysły, stąd zawsze mam ze sobą szkicownik, bo trudno założyć kiedy nadejdzie nowy pomysł do zapamiętania.

Zapraszamy na Fan Page The Frock by Kaja Śródka

zdjęcia: Wojtek Rudzki/LAF
scenografia; Marta Krzemińska
stylizacja: Kaja Śró∂ka
asystentka stylisty: Ania Fechner
make-up: Ola Nejbauer
hair: Tyberiusz Marciniszyn
biżuteria: LEWANOWICZ
bielizna: Li Parie

AboutBS

Komentarze Facebook: