AKPA_FDA_6918

Odliczanie do 4. edycji Fashion Designer Awards czas zacząć!

W środę w przyjemnej atmosferze lunchu, w portugalskiej restauracji Grill&Co, odbyło się spotkanie jurorów, dziennikarzy i Partnerów konkursu dla młodych projektantów. Połączeni wspólną pasją do mody i potrzebą odkrywania młodych talentów goście dyskutowali o temacie tegorocznej edycji, licznych inspiracjach, fantastycznych nagrodach i kryteriach oceny uczestników.

Joanna Sokołowska-Pronobis pomysłodawczyni i producentka konkursu przedstawiła tematykę inspiracji tegorocznej edycji. Jest to Hollywood z lat 60-tych i 70-tych „ okres bardzo przełomowy w modzie bowiem powstały wtedy mini spódniczki, sukienki snobdress a w 1966 roku Yves Saint Laurent zaprojektował pierwszy garnitur dla kobiet, dając im w ten sposób siłę”.
Jurorzy będą szukać twórczego, a nie odtwórczego, podejścia do mody.

Wg Małgorzaty Sochy, tematyka obecnej edycji FDA jest ambitna, „a tzw. Złoty Wiek Hollywood jest tematem o którym już dużo wiemy, co oznacza iż uczestnicy nie będą mieli łatwo… szukam osoby, która podejdzie do mody w sposób kreatywny, nie będzie kopiowała tego co już było a przy tym temacie mogę to bardzo łatwo zweryfikować ”

A czego oczekuje od uczestników dziennikarka Beata Sadowska, która widziała już niejeden pokaz naturszczyków mody? – „szukam czegoś co mnie zachwyci, czegoś oryginalnego, co nie będzie przeładowane, przede wszystkim jestem zwolenniczką hasła: „ mniej znaczy więcej” a oznacza to, że osoby hołdujące tą zasadę mogą liczyć na dodatkowe punkty ode mnie”

Zwycięzca, 4 edycji FDA wyjedzie na staż do atelier Roberto Musso w Mediolanie a następnie odwiedzi Paris Fashion Week ufundowany przez partnera strategicznego: Cisowiankę. Jak podkreślił Andrzej Foder z Międzynarodowej Szkoły Kostiumografii Projektowania Ubioru „ Dostanie się na staż do atelier zagranicznego projektanta obecnie graniczy z cudem a w tym konkursie jest to gwarantowane”

Jedną z nagród dla finalistów jest także staż w atelier BohoBoco. Duet zapytany czego nauczyć się może początkujący adept mody, odpowiedział dość skromnie jak na taką rangę projektantów „ My także ciągle się rozwijamy a wybrany przez nas finalista będzie mógł przyglądać się jak powstaje marka od samego początku”

Spotkanie poprowadziła: Karolina Malinowska

Partnerzy: Cisowianka Perlage, Złote Tarasy, MAC Cosmetics, Kazar, Puma, MSKPU, Phenome, Schwarzkopf, Restauracja Grill & Co

Mamy dla Was kilka zdjęć z konferencji.

AboutBS

Komentarze Facebook: